Dinsdag 26 juli

26 juli 2016 - Adelaide, Australië

Gisteravond hadden we nog een gezellig spinnenvriendje op de grond bij de haard ... waarschijnlijk uit een tasje met stukjes hout en aanmaakblokjes. Met onze mooie spinnenvanger heeft Ron hem gevangen en netjes buiten in de regen gezet. Bbrrr...

Door de warmte van de haard hebben we nog lekker even veel was kunnen drogen. Vanmorgen was nagenoeg alles droog.

Donna van de b&b heeft een lekker ontbijt voor ons gemaakt: Ron had bacon en eggs, Robyn en Miranda ham, cheese en tomato sandwich en Sacha had toast met jam. En heerlijke koffie en warme chocolademelk.

Toen snel op weg naar Adelaide, want we hebben een missie vandaag ... build a bear workshop. Er moet weer een nieuwe beer samengesteld, gevuld en aangekleed worden.

Het landschap wordt langzaam steeds groener en heuvelachtiger ... een beetje als Schotland. Ook steeds drukker. Met de gps Adelaide in en dat was maar goed ook, anders hadden we het nooit gevonden. Nu las Ron de mobiel en Miranda reed. Wat een cultuurshock ... na de rust en uitgestrektheid van de outback zitten we nu in alle drukte met meerdere rijbanen en overal bedrijven, stoplichten en afslagen ... en ten slotte een grote shopping mall .... ppfff ... mag ik terug???

De meiden denken hier heel anders over en hebben de Build a Bear winkel al snel gevonden. Uiteindelijk worden een beer en een snoopy hond opgetuigd en zijn ze helemaal gelukkig met de stukgesmeten dollars. Dit hakt aardig in hun vakantiebudget.

Toen we de shopping mall weer uitkwamen, regende het al behoorlijk. Snel naar de auto en nog even langs het vliegveld om te kijken hoe en waar we vrijdag de auto moeten gaan inleveren. Omdat we van de week de planning iets omgegooid hebben, zitten we vrijdagochtend wat krap in de tijd. We zouden donderdagavond nog terugrijden van de ferry van kangaroo island naar Adelaide (ongeveer 2 uur). Omdat het al rond zes uur aardedonker is, de weg nergens verlicht is en wildlife vooral in het donker de weg wil oversteken, vonden wij het niet handig dit zo te doen. We hebben het hotel in Adelaide geannuleerd en het huisje direct na de ferry (waar we vandaag ook zitten) nog een nacht geboekt. Dit houdt wel in dat we vrijdag direct na zonsopgang om 7 uur moeten vertrekken om de auto nog in te leveren en onze vlucht naar Sydney te halen om 10.50 uur.

Vandaag hebben we de omgekeerde route binnen 2 uur gereden, terwijl het retedruk was om de stad uit te komen en het keihard regende door de heuvels en er overal grote plassen en waterstromen over de weg liepen.

Om half zes waren we bij het huisje. Net voordat we er waren, zagen we eindelijk een stuk of 7 kangoeroes in het veld staan!!!!!!

Het is een ruim en net huisje. Even eten fabriceren en de finale van Masterchef kijken. Morgenvroeg op de ferry.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade