Maandag 25 juli

25 juli 2016 - Melrose, Australië

Ondanks het kot hebben we allemaal toch best lekker geslapen en door het zonnetje gewekt. De ochtendroutine van ontbijten, tassen inpakken, auto inladen en checken of we alles hebben, afgewerkt met z'n allen en weer op weg ... verder naar het zuiden richting Adelaide.

Achteraf hadden we vandaag het beste helemaal door kunnen rijden naar Adelaide, maar ja, de overnachting in Melrose staat al geboekt. Maar 274 km en dus lekker veel stops en rustig aan. Dat is sowieso een goed idee want het aantal dode beesten, met name kangoeroe's, is niet meer op twee handen te tellen vandaag. Dat maakt het rijden ook wel vermoeiend ... soms staan de struiken zo dicht langs de weg, dat als er een beest uitkomt, je daar wel op bedacht wil zijn. Vanmorgen zagen we een meter of 500 voor ons uit iets groots en snels de weg oversteken net voor een auto lang ... dan ben je gelijk weer even super alert.

Bij de eerste stop konden we gelijk via een onverhard weggetje het binnenland in ... even kijken of we daar dan levende kangoeroe's kunnen vinden ... niet dus ... maar wel sporen in het zand. Verder waan je je dan echt alleen op de wereld tussen rood zand, wat struiken en bomen.

In Port Augusta hebben we nog even gewinkeld en gegeten ... in de auto ... vanwege de kou, maar ook vanwege de hele zwerm zeemeeuwen om en op de auto. Port Augusta is best een grote plaats, met zowaar een subway, mac en kfc.

Na Port Augusta van de highway af en de heuvels in. We zien een afslag Crocodile Gorge en dat lijkt ons wel wat. Er staat wel een bord met de vraag of we de entry fee voldaan hebben? Dat blijkt alleen online te kunnen en bereik heb je daar dus niet. Toch maar het weggetje in ... heel steil en hoog en mooi groen. Na een aantal km komen we weer een waarschuwingsbord tegen dat er boetes tot $1000 staan op het ingaan van het nationaal park zonder betaald te hebben ... we zijn toch maar terug gegaan ... jammer hoor.

Al snel zijn we bij Melrose en we hebben een beetje angst voor de accommodatie. Wozza's Vault Cafe en B&B. Van buiten ziet het er in elk geval netjes uit met een klein gezellig terras. Eerst het cafe in gegaan ... hangt het helemaal vol met pakkende spreuken en toffe snoesterijen .... het ruikt er ook heerlijk naar vers gebakken muffins ... Dan komt Donna eraan ... de eigenaresse. In het achterhuis zitten 6 kamers, een huiskamers, gezellige keuken en 2 badkamers in een prachtig authentiek oud pand. Blijkt toch dat wij de enige gasten zijn vandaag en dus alles voor onszelf hebben. O ja, ze had even lekker de haard aangestoken .... vervelend nou. Hebben wij het vanavond even lekker huiselijk gemaakt ... en de halve finale van Masterchef Australia. Even time-out terwijl het buiten keihard regent.

1. Monique:
    28 juli 2016
    Super leuk om jullie reisverhalen te lezen! Gaaf om dit met elkaar te beleven!
    Goede en veilige reis en fijne vakantie!

Groetjes,
    Jasper, Monique, Isa en Liz