Woensdag 10 augustus

10 augustus 2016 - Brisbane, Australië

Niet zo vroeg weg als we wilden, maar de gang was er niet echt in te krijgen. Bovendien op de weg veel wegwerkzaamheden. Op de snelweg zetten ze dan gewoon 1 baan af en staat er de hele dag iemand met een stopbord/slow down bord te draaien.

Na zo'n 200 km - net voorbij Gympie - kwamen we op een echte snelweg met drie banen ... dat is weer even wennen. Soms komt er een vierde baan bij en dan gaat hij er weer af ... wij kunnen de logica niet ontdekken.

Langzaamaan wordt het steeds drukker als we dichter bij Brisbane komen. Wat een mega stad is dat zeg. Zo'n beetje het hele gebied van Rotterdam tot aan Den Haag.

Nadat we twee keer misgereden zijn na de afslag naar de camping, lukt het dan toch en tegen vieren worden we door een jolige ozzie naar onze plaats gebracht.

Ruime plaats, mooi zwembad, superdeluxe amenities ofwel sanitair en gratis highway geluiden ... kunnen we vast weer wennen voor thuis. Het is wel een hele mooie vijf sterren camping en dat is wel lekker om mee af te sluiten.

Nu de zon nog schijnt, gaan we snel zwemmen. Het is verwarmd water en Ron duikt er zowaar in 1x in ... held. Ook is er een groot bubbelbad, dus daar een tijdje gehangen totdat het donker begon te worden ... al was het wel mooi met brandende fakkels rondom het bad.

Lekker gedoucht en toen verderop in de straat gekeken voor een restaurant. Op de camping was het pizza night en gisteren had Sas al echt geen zin in pizza, dus dat wordt hem niet.

We komen bij een hotel een all you eat buffet tegen, waar ik normaal niet zo voor zou zijn, maar nu is het wel even heel makkelijk en welkom. Het is duidelijk dat veel mensen die daar zaten te veel all ge-eat hadden. Dat is nou precies mijn bezwaar.

Wij hebben in elk geval prima gegeten en wandelen rustig terug naar de camping.

Het is duidelijk dat we weer terug zijn in de gek geworden 'beschaafde' wereld ... in het toiletgebouw staat een tentje en daarin staan mensen elkaar te besproeien met spray tan ... wij hebben dit alledrie verdwaasd staan bekijken voordat we doorhadden dat we onderweg naar de wc waren. Welkom terug op aarde ...