Woensdag 27 juli

27 juli 2016 - Kangaroo Island, Australië

Om kwart over acht in de auto en om tien voor half negen waren we bij de ferry in Cape Jervis naar Kangaroo Island.

Omdat alleen de bestuurder het autodek op mocht, waren Miranda en de meiden al aan boord om een zitplekje te zoeken. Een leuk zithoekje gevonden ..... zijwaarts en achteruit varen. Net voor vertrek was de rij bij de koffiecounter weg en dus even snel wat halen. We zitten nog niet of open zee wordt bereikt ... en dat was best ruw. De boot ging flink heen en weer. Eigenlijk had alleen Robyn er geen last van. Achteruit zitten was dus ook niet zo'n goed idee.

Enigszins groen gingen we drie kwartier later van boord. Op het eiland wilden we eerst naar Seal Bay ... waar de grootste kolonie zeehonden en zeeleeuwen een rustplek heeft.

Maar we wilden niet gewoon over de asfaltweg en dus lekker door het binnenland over de onverharde weggetjes. Doordat het gisteren zo hard geregend heeft, liggen er overal forse plassen ... vindt Ron zooo leuk om hard doorheen te rijden .... de auto ziet er nu helemaal niet meer uit.

Onderweg kwamen we nog langs een weiland helemaal vol mekkerende lammetjes ... schattig hoor.

Bij Seal Bay waren we gelukkig net iets later dan de meute die ook op de ferry zat. Via een boardwalk kon je richting het strand lopen. Overal in de duinen en op het strand lagen zeehonden. Die komen daar uitrusten van dagen in zee. Doordat je niet van de boardwalk af kan, komen de zeehonden heel dichtbij gewaggeld. Mooie ervaring!

Toen verder in de auto naar Little Sahara. Dit is een grote zandverstuiving in het zuiden van het eiland. Je kunt hier een sandboard huren en je lekker uitleven op de heuvels.

En dat was super leuk. We hadden twee boards gehuurd waar je zittend op naar beneden kan.

Sas was er het beste in en die ging als een speer ... ze kon zelfs sturen met haar handen. Robyn en Miranda remden telkens met de voetjes en dan ga je van je board een keer of wat over de kop het zand in .... ook leuk hoor! Bij Ron wilde het board niet echt; al lukte het toch wel een paar keer. Na ruim een uur waren we er wel klaar mee ... je moet ook iedere keer weer naar boven namelijk.

Nog even gestopt bij Vivonne Bay ... een prachtige baai .... naar de ruige golven staan kijken en wat schelpjes gezocht.

Toen doorgereden naar het westen naar het KI Western Caravan Park.

Na bijna twee weken zonder dat we live kangoeroe hebben gezien, staat er ineens een op de weg ... nog geen 100 meter voor ons. Snel afgeremd ... hij staat ons aan te kijken en hopt dan rustig weg. We zijn zo verbaasd dat we te laat zijn om een foto te maken ... wat zijn die beesten groot zeg ... zo'n beetje net zo groot als een volwassene.

We hebben een keurig huisje midden in het bos. De eigenaar wijst ons op de koala trail ... een korte wandeling het bos in. Al direct in het begin op de camping zien we een stuk of twee kangoeroes en wat wallabies. Verderop in het bos zien we nog veel meer wallabies en we kunnen redelijk dichtbij komen. Midden in het bos ziet Sas opeens een koala bovenin een boom zitten. Hij laat zich wat moeilijk ontdekken en fotograferen maar zit er echt duidelijk. Later zien we er nog een ... wat gaaf!!!

Het loopt tegen etenstijd en we hebben niks meer bij ons, dus even geshopt in de campingwinkel: twee blikken witte bonen in tomatensaus, 6 eieren, 1 ui en 1 brood.

Het is een heerlijk verantwoorde maaltijd .... maar ach.

Vanavond allemaal uitgebreid douchen en al het zand verwijderen ...