Woensdag 20 juli

20 juli 2016 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Vanmorgen rond 7 uur wakker en zag dat de zon op ging komen. Vlak achter het gebouwtje met onze kamer loopt een boardwalk met het mooiste uitzicht op sunrise en sunset. Dus even snel wat kleren aan, camera mee en wachten. Heerlijk tussen de wakker wordende vogeltjes ... en het geronk van de vele generatoren van het resort.

Het wachten werd beloond ... vanaf het eerste stukje zon dat achter de berg verscheen totdat hij helemaal scheen, duurde echt maar heel kort. Langzaam werd de hele vallei in zonlicht gehuld ... prachtig. Mooi begin van de dag.

Om een uur of tien vertrokken richting ayers rocks.

Halverwege op een parkeerplaats gestopt en dit bleek een waar off the road terrein. Je mocht hier vrij kamperen en overal zandheuvels. Een beetje rond gereden en toch maar de verleiding van die hele steile en zanderige heuvel weerstaan ... niet echt verstandig om zoiets te doen op een plek waar verder niemand was ... als we vast zouden komen te zitten met de auto.

Rond half drie aangekomen bij Ayers Rock Resort ... wat een drukte naar de afgelopen stilte dagen. Het lijkt Disneyland wel ... met een heus shopping center.

Ingecheckt en lodge bekeken ... ziet er goed uit.

Was in de wasmachine en snel naar het zwembad. IJskoud dus toch maar snel weer in de zon.

Na een uurtje naar het supermarktje voor nog wat houdbaar spul en toen een plekje zoeken om de wereldberoemde sunset te zien. Voor de plekken dichtbij bleek je 25 AUD pp te moeten betalen, dus wij zoeken l

ekker een ander plekje op. Al snel gevonden en door het rode zand een heuveltje op. Wat een uitzicht over de vallei naar Ayers Rocks en de Olgas. De kleur van de berg veranderde van oranje naar roze naar paars naar bruin zwart.

De hemel veranderde nadat de zon helemaal onder was in een blauw/paars/gele gloed en je zag het donker over de aarde trekken. Het was bijna buitenaards om te zien. Helemaal rondom je was het zonsondergang.

Daarna snel naar een restaurant voordat het te donker wordt op de weg om te rijden en het risico bijzonder groot is dat je een dingo of kangoeroe raakt.

Gegeten en geshopt en toen op de kamer contact met de rest van de wereld maken ... tot morgen.

1. Andrea rijsdijk:
    20 juli 2016
    Geweldig om te lezen hou mooi jullie reis is, door je reis verslag voelt het een beetje alsof ik er bij ben echt super
    Benieuwd naar jullie verdere avonturen,
    Liefs andrea
  2. Gré Rijsdijk:
    20 juli 2016
    Hallo allemaal, leuk om op deze manier om een hoekje te kunnen kijkje tijdens jullie vakantie, prachtige foto's gemaakt. Nog heel veel plezier.
  3. Christa:
    20 juli 2016
    Wat een geweldige foto's! Heel erg leuk om jullie avonturen te lezen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers ;-).
  4. Ingeborg:
    21 juli 2016